****************************************************************************************************************************************************************************

Budowa - Zasada Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe

 

****************************************************************************************************************************************************************************

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl



* * * Sprawdź Informacje o IMPREZACH i KONTAKTACH

.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !

Wyszukiwarka Tematów * Szukaj np : budowa rozrusznika, czujnik Halla, spalanie detonacyjne (wyszukiwarka Google powiązana z witryną DiaAut).

Oferta Reklam w Serwisie www.diaaut.home.pl * Blog

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

****************************************************************************************************************************************************************************

Sposoby Lokalizacji Uszkodzeń Układów - Systemów Wtryskowych Silników Spalinowych

Opisy Uszkodzeń Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów

Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG

Otwórz Katalog Filmów Powiązanych z Motoryzacją

Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat Strony :

Budowa - Zasada Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*699


Problem emulacji wtrysku i funkcja nałożenia paliwa Funkcja emulacji sygnału sondy lambda w różnych
konfiguracjach

LPG * Pierwsza Generacja

LPG * Druga Generacja

Reduktory

Opis IV i V generacji instalacji Gazowej

LPfi

LPdi





Kontakt :
LPdm

LPG


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Post77 03:06:2016 * LPG * Podstawowy Opis Instalacji Gazowej *** FILM

Opis smochodowej instalacji gazowej. Kontakt : *701

Otwórz Stronę Opisującą



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Post77 02:10:2016 * LPG * Instalacja Gazowa LPG * Dopływ Gazu do Silnika * DiaAut *** FILM

Podstawowe informacje o samochodowych instalacjach gazowych. Kontakt : *699

Otwórz Stronę Opisującą




FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

****************************************************************************************************************************************************************************

****************************************************************************************************************************************************************************

 

&

 

&

 

&

 

&

 

 

Gazowe Układy Zasilania LPG dzieli się na tzw. generacje instalacji LPG

·                     I generacja – instalacja mieszalnikowa (bez regulacji składu mieszanki), stosowana jest do silników, w którym wykorzystano

·                     gaźnik lub wtrysk bez sondy lambda (rozwiązanie spotykane raczej w starszych samochodach). Jest to najprostszy i najtańszy typ instalacji. 

·                      

·                     II generacja – instalacja mieszalnikowa ( z elektroniką), stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w jedno- lub

·                     wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem. 

·                      

·                     III generacja – instalacja o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej, montowana była głównie do samochodów z silnikami z

·                     wielopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, z katalizatorem – ale została w pełni zastąpiona przez instalacje IV generacji. 

·                      

·                     IV generacja – to instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu – najczęściej w fazie lotnej, wykorzystywana jest w silnikach z

·                     wtryskiem wielopunktowym. Każdy z wtryskiwaczy przeznaczony jest dla jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na

·                     gazie jest porównywalna z jazdą na benzynie. Więcej >>

 

V Generacja - Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej

Instalacje gazowe V generacji służą do zasilania silników wyposażonych w układy diagnostyki EOBD, które

wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Gaz jest wtryskiwany w pobliżu zaworów dolotowych w stanie

ciekłym i odparowuje dopiero w kanałach dolotowych silnika.

Działanie instalacji V generacji jest analogiczne do benzynowych układów wtryskowych.

Do jej sterowania wykorzystuje się jedynie sygnały pracujących wtryskiwaczy benzyny.

Są to najczęściej systemy dedykowane do konkretnych modeli samochodów

 

Diesel na gaz

Firma ELPIGAZ opracowała innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia zastosowanie mieszanki LPG do zasilania

 pojazdu napędzanego silnikiem diesla (wysokoprężnym).

Dzięki nowoczesnej technologii oraz specjalnie przystosowanej instalacji, zasilanie gazowe nie musi

ograniczać się jedynie do silników benzynowych (niskoprężnych). Aktualne instalację mogą być z

 powodzeniem stosowane również do zasilania silników diesla (wysokoprężnych).

 

Aktualnie można wyróżnić trzy rozwiązania wykorzystywane przez firmę ELPIGAZ:

#      mono fuel polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne

#      dual fuel olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu w cylindrze

      (5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym, takie rozwiązanie oprócz montażu

     instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę oleju napędowego

#      diesel gaz wzbogacenie zasysanego powietrza.

 

MONO FUEL

System ten to instalacja dedykowana do poszczególnego rodzaju silnika i przygotowywana jest na konkretne

zamówienie Klienta. Ponieważ silnik Diesla można przerobić na wiele sposobów, zawsze dobieramy najbardziej

opłacalne rozwiązanie. Jednym z nich jest przerobienie Diesla z zapłonem samoczynnym (ZS) na silnik z zapłonem

iskrowym (ZI), a więc tak zwany MONO FUEL. Z punktu widzenia mechanicznego, jest to całkowita przebudowa

silnika, gdyż demontujemy aparaturę wtryskową i modyfikujemy konstrukcję głowicy oraz dno tłoka, co wiąże się z

rozbiórką silnika.

Kolejnym elementem jest uzbrojenie silnika we wszystkie elementy układu zapłonowego silnika o zapłonie iskrowym ZI.

A więc trzeba wyposażyć silnik w:

·       świece zapłonowe

·       cewkę zapłonową

·       czujnik położenia wału korbowego

·       sterownik do zarządzania całym układem.

Dodatkowo silnik należy uzbroić w:

·       wtryskiwacz gazu

·       zespól przepustnicy powietrza oraz

·       element sprawdzający mieszankę, czyli sondę Lambda jak i katalizator.

 

DUAL FUEL

System ten nazywany również Gazo Diesel to niezwykle skomplikowana instalacja, która

wykorzystuje efekt tak zwanego spalania detonacyjnego. W tym wypadku zasilanie silnika Diesla

odbywa się przez zminimalizowanie zużycia oleju napędowego i zastąpienie go gazem LPG.

Olej napędowy wykorzystywany jest tylko w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu, a więc

w dawce nie przekraczającej 30%. Pozostała energia podawana jest w paliwie gazowym.

Tego typu rozwiązanie poza instalacją systemu zasilania LPG wiąże się również z koniecznością

założenia systemu, który ograniczy dawkę oleju napędowego. Całość jest niezwykle

skomplikowana i trudna do zsynchronizowania z uwagi na efekt spalania detonacyjnego, który jest

nieodłącznym procesem w silniku Diesla. Każda tego typu instalacja musi być dedykowana dla

konkretnego typu silnika.

 

DIESEL GAZ

W tym rozwiązaniu LPG jest tylko dodatkiem.

Rozkład udziału zużycia paliw:

·       ON -około 80%

·       LPG - 20%

Dodanie LPG nie występuje kiedy silnik pracuje na biegu jałowym.

Efektywność systemu jest największa podczas pokonywania długich dystansów i pod

obciążeniem. System ten najlepiej sprawuje się w pojazdach ciężarowych, dużych maszynach

rolniczych, traktorach, generatorach prądu i innych urządzeniach zasilanych silnikami Diesla.

Należy powiedzieć również o korzyściach technicznych dla samego silnika Diesla.

Mamy tu na myśli głównie silniki wyposażone w zaawansowany system Common Rail.

Przez dodanie LPG i ograniczenie dawki oleju napędowego w znaczący sposób przyczyniamy się do

zwiększenia żywotności silnika poprzez niższe ciśnienia w elementach zasilania przy tej

samej pozycji pedału gazu. Jest to bardzo ważnyaspekt w przypadku pojazdów ciężarowych, które

pokonują rocznie znaczne dystanse, a naprawy systemów common rail nie należą do tanich.

 

****************************************************************************************************************************************************************************

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Budowa - Zasada Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*702 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Brać pod Uwagę Pracę Silnika Jednocześnie na Benzynie i Gazie

 

Instalacja Gazowa Może Wpływać na Pracę Układu Wtryskowego

 

Czarna Kropka albo Nożyczki na Niżej Prezentowanych Schematach Lokalizuje Potencjalne Uszkodzenie

 

Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC 

 

 

 

Na rysunku Zaznaczono ( czerwona kropka )  Miejsca Konfliktów Pomiędzy Instalacją Gazową i Układami Wtryskowymi

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

 

Świece Zapłonowe w Samochodowych Instalacjach Gazowych * LPG

 

 

Likwidacja świecenia lampki CHECK ENGINE przy przejściu na zasilanie gazem \ LPG

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Podstawowe Elementy Samochodowej Instalacji Gazowej 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Włoski Opis Układu Wtryskowego * SPI 

 

Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  


 

System JUST * Instalacja Gazowa w Silnikach Spalinowych z Katalizatorem * Elementy Składowe  

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

 

Instalacja Gazowa * Wtrysk Gazu w Silnikach Spalinowych * Sequent 24 * Elementy Składowe 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


 * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego 

 * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją 

 * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu 

 * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu  

 * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej 

 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 



FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Dodaj Nowy Komentarz \ Formularz Bezpłatnego Ogłoszenia bez Rejestracji ze Zdjęciami

Ctrl + F : wyszukiwanie

.



Otwórz Formularz * Dodawanie Notatek Plus Obrazki

Notatki * Blogi * Diagnostyka Samochodu
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Informacje Moderowane

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


12:01:2017 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa


Pozycja : 1 * ID Tekstu : 40 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s20.htm
http://www.diaaut.home.pl/r8261c6x.htm

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


11:01:2017 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca

Janusz Walczak z serwisu Auto-Gaz w Radomiu # Podejmując decyzję o montażu instalacji gazowej podstawową
sprawą powinna być ogólna kondycja silnika. Kontrolę zaczynamy od podpięcia auta do komputera i sprawdzenia
oraz wykasowania ewentualnych błędów sterownika. Bardzo ważny jest stan sond lambda, świec i przewodów zapłonowych
oraz poprawność ustawienia luzów zaworowych. Jeśli silnik pracuje poprawnie na benzynie, powinien równie
dobrze pracować na gazie. Oczywiście pod warunkiem prawidłowego, starannego montażu. Istotny jest sposób
rozłożenia przewodów, właściwe (względem układu chłodzenia) umiejscowienie reduktora oraz kalibracja instalacji
z układem sterującym silnika. Kluczową kwestią jest dobór odpowiedniego rodzaju instalacji i jej poszczególnych
komponentów do konkretnego modelu i silnika. Lepiej wydać kilkaset złotych więcej na podzespoły uznanych
producentów, niż pozornie zaoszczędzić, a potem borykać się z usterkami i problemami, wynikającymi z wadliwej
pracy urządzeń kiepskiej jakości.
Pozycja : 2 * ID Tekstu : 39 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s20.htm
http://www.motofakty.pl/artykul/porownanie-instalacji-gazowych-jaki-system-lpg-wybrac.html

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1 * * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego * 41
2 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa * 40
3 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca * 39
4 * Instalacja LPG * Którą instalację wybrać? * 38
5 * * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej * 37
6 * * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu * 36
7 * * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu * 35
8 * * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją * 34
9 * Generacja V * Rysunek * 31
10 * Generacja IV * Rysunek * 30
11 * Generacja III * Rysunek * 29
12 * Generacja II * Rysunek * 28
13 * Generacja I * Rysunek * 27
14 * Mikser * Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera? * 26
15 * Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu * 25
16 * Generacja IV * 19
17 * Generacja III * 18
18 * Generacja II * 17
19 * Generacja I * 16
20 * Generacja V * 15

Lista Blogów w Serwisie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


31:07:2017 * * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego

Najprostszym systemem zasilania gazowego, określanym mianem I generacji, jest instalacja podciśnieniowa z
ręczną regulacją. Użycie terminu „podciśnieniowa” w określeniu tych systemów jest nieprzypadkowe i charakteryzuje
zasadę działania i regulacji dawki gazu instalacji I generacji, które wykorzystują (podobnie jak gaźnik
w układzie zasilania benzyną) warunki panujące w kolektorze dolotowym, czyli właśnie zmienne w zależności
od obciążenia podciśnienie.
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 41 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


12:01:2017 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa


Pozycja : 2 * ID Tekstu : 40 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


11:01:2017 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca

Janusz Walczak z serwisu Auto-Gaz w Radomiu # Podejmując decyzję o montażu instalacji gazowej podstawową
sprawą powinna być ogólna kondycja silnika. Kontrolę zaczynamy od podpięcia auta do komputera i sprawdzenia
oraz wykasowania ewentualnych błędów sterownika. Bardzo ważny jest stan sond lambda, świec i przewodów zapłonowych
oraz poprawność ustawienia luzów zaworowych. Jeśli silnik pracuje poprawnie na benzynie, powinien równie
dobrze pracować na gazie. Oczywiście pod warunkiem prawidłowego, starannego montażu. Istotny jest sposób
rozłożenia przewodów, właściwe (względem układu chłodzenia) umiejscowienie reduktora oraz kalibracja instalacji
z układem sterującym silnika. Kluczową kwestią jest dobór odpowiedniego rodzaju instalacji i jej poszczególnych
komponentów do konkretnego modelu i silnika. Lepiej wydać kilkaset złotych więcej na podzespoły uznanych
producentów, niż pozornie zaoszczędzić, a potem borykać się z usterkami i problemami, wynikającymi z wadliwej
pracy urządzeń kiepskiej jakości.
Pozycja : 3 * ID Tekstu : 39 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * Instalacja LPG * Którą instalację wybrać?

Zdecydowana większość właścicieli pojazdów w naszym kraju wybiera instalacje gazowe typu LPG. Decyduje o
tym cena montażu, dostępność tego rodzaju paliwa na stacjach, szerszy dostęp do serwisu oraz walory praktyczne
wynikające z użytkowania takiego systemu. Na rynku istnieje jednak kilka generacji instalacji LPG. Którą
z nich wybrać? To przede wszystkim kwestia zamontowanego silnika w naszym aucie.
Pozycja : 4 * ID Tekstu : 38 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej

Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej * Instalacje gazowe V generacji służą do zasilania silników wyposażonych
w układy diagnostyki EOBD, które wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Gaz jest wtryskiwany
w pobliżu zaworów dolotowych w stanie ciekłym i odparowuje dopiero w kanałach dolotowych silnika. Działanie
instalacji V generacji jest analogiczne do benzynowych układów wtryskowych. Do jej sterowania wykorzystuje
się jedynie sygnały pracujących wtryskiwaczy benzyny. Są to najczęściej systemy dedykowane do konkretnych
modeli samochodów.
Pozycja : 5 * ID Tekstu : 37 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu

Sekwencyjny wtrysk gazu * Instalacje gazowe IV generacji opracowano do zasilania silników wyposażonych w
układy diagnostyki EOBD, które wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Działanie tego rodzaju systemów
jest bardzo zbliżone do benzynowych układów wtryskowych, a do ich sterowania wykorzystuje się jedynie sygnały
sterujące wtryskiwaczami benzyny.
Pozycja : 6 * ID Tekstu : 36 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu

Wtrysk ciągły gazu (III generacja instalacji gazowych) wykorzystuje wielopunktowe podawanie paliwa do układu
dolotowego w pobliżu zaworów dolotowych. Uzyskana w ten sposób większa precyzja dawkowania paliwa jest
niezbędna w nowoczesnych silnikach, wyposażonych w katalizator (11) i sondę lambda (12). Zastosowanie
tej generacji systemu zmniejsza ryzyko powstawania zjawiska „powrotu płomienia”, co wynika ze zmiany miejsca
wprowadzenia gazu do kolektora dolotowego. Zmiany podciśnienia w kolektorze dolotowym otwierają przepływ
gazu do dysz umieszczonych w poszczególnych kanałach dolotowych. Zadaniem reduktora-parownika w III generacji
instalacji gazowych jest utrzymanie ciśnienia gazu w określonym zakresie. Za dawkowanie paliwa odpowiedzialny
jest sterowany elektronicznie regulator zwany dozatorem (6), który reguluje ilość gazu dostarczanego do
silnika. W zależności od producenta instalacji, regulator ten ma różną budowę i bywa różnie nazywany.

Pozycja : 7 * ID Tekstu : 35 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją

Pierwsze układy zasilania LPG powstały we wczesnych latach powojennych we Włoszech. Opracowane wtedy rozwiązania
z pewnymi modyfikacjami są wykorzystywane do dzisiaj w instalacjach II generacji, stosowanych do zasilania
starszej generacji silników z wtryskiem benzyny, wyposażonych w katalizator (11) i sondę lambda (12).
Podciśnieniowa instalacja II generacji wykorzystuje warunki panujące w kolektorze dolotowym (czyli zmienne
w zależności od obciążenia podciśnienie) a wymaganą w silnikach z katalizatorem dokładność dawkowania
zapewnia elektroniczny system kontroli składu mieszanki, który na podstawie sygnałów z czujników silnika
(sonda lambda, czujnik prędkości obrotowej i czujnik położenia przepustnicy) dobiera optymalny skład mieszanki
dostarczanej do komór spalania.
Pozycja : 8 * ID Tekstu : 34 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja V * Rysunek

Vialle/Schemat 6: Rozmieszczenie elementów instalacji V generacji do silników z wtryskiem paliwa i układem
EOBD (1- zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3- pompa gazu z wielozaworem, 4- regulator ciśnienia, 5- wtryskiwacze,
6- sterownik elektroniczny, 7- przełącznik rodzaju zasilania, A- przewód gazowy pod samochodem, B- przewód
gazowy pomiędzy regulatorem ciśnienia a wtryskiwaczami
Pozycja : 9 * ID Tekstu : 31 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja IV * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 5: Rozmieszczenie elementów instalacji IV generacji do silników z wtryskiem paliwa i
układem EOBD (1- zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik,
6- filtr fazy gazowej, 7- listwa wtryskiwaczy z czujnikami temperatury i ciśnienia gazu, 8- przełącznik
rodzaju zasilania, 9- kalibrowane dysze, 10- sterownik elektroniczny, 11- katalizator spalin, 12- sonda
lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 10 * ID Tekstu : 30 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja III * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 4: Rozmieszczenie elementów instalacji III generacji do silników z wtryskiem paliwa (1-
zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- dozator,
7- dystrybutor, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- emulator wtryskiwaczy, 10- sterownik elektroniczny,
11- katalizator spalin, 12- sonda lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego
ciśnienia)
Pozycja : 11 * ID Tekstu : 29 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja II * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 3: Rozmieszczenie elementów instalacji II generacji do silników z wtryskiem paliwa (1-
zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- silnik
krokowy, 7- mieszalnik, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- przekaźnik z okablowaniem lub emulator wtryskiwaczy,
10- sterownik elektroniczny, 11- katalizator spalin, 12- sonda lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia,
B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 12 * ID Tekstu : 28 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja I * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 1: Rozmieszczenie elementów instalacji I generacji do silników gaźnikowych (1- zawór
tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- zawór regulacyjny,
7- mieszalnik, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- elektrozawór benzynowy, A- przewód gazowy wysokiego
ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 13 * ID Tekstu : 27 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Mikser * Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera?

BLOS można nazwać mikserem o zmiennym przekroju. Mówiąc wprost jest to mikser, o zmiennej średnicy uzależnionej
od zapotrzebowania silnika. Może być równoważny mikserowi o średnicy mniejszej niż 10mm na wolnych obrotach
i mikserowi o średnicy sporo przekraczającej 45 mm przy dużym obciążeniu gdy przelot jest całkowicie otwarty.
BLOS wytwarza praktycznie stałe podciśnienie w każdych warunkach pracy. Diagram obok pokazuje, jak tradycyjny
mikser wytwarza bardzo słabe podciśnienie na wolnych obrotach (niestabilny skład mieszanki) i bardzo duże
przy wysokiej prędkości powodując problemy z wypełnianiem komory spalania) BLOS natomiast na wolnych obrotach
wytwarza podciśnienie większe o 20-50 razy niż klasyczny mikser, co powoduje bardzo precyzyjne i dokładne
dawkowanie gazu.
Pozycja : 14 * ID Tekstu : 26 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu

Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu oraz zabrudzeniu i po 40-50tys.km (zależy w dużym stopniu od
gazu jakim było tankowane auto) nadaje się do wymiany lub regeneracji. Koszt nowego parownika to przeciętnie
160-200zł, natomiast koszt zestawu regeneracyjnego to ok 50-80zł. Jak widać oszczędności są spore. Czasami
gazownicy mają w swojej ofercie regenerację parownika, ale cena usługi jest niemal tak wysoka jak koszt
nowego parownika. Jest to związane z kłopotliwym i dość długim czyszczeniem parownika, co sami zobaczycie.
Regenaracja parownika nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu. Reduktor jaki zregenerowałem to
Asterik zintegrowany (model AT07), jest to to samo co Tomasetto, Blu Star, AG - Polski, MIMAR, Elpigaz COMETA.

Pozycja : 15 * ID Tekstu : 25 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja IV

Nazwana ELISA lub STELLA (różnica tkwi we wtryskiwaczu gazu). W tym układzie zasilania stosuje się jeszcze
nowocześniejszy, jednostopniowy reduktor-parownik. Odparowany gaz trafia do wtryskiwacza, który steruje
sekwencyjnym wtryskiwaniem gazu od razu do cylindrów.
Pozycja : 16 * ID Tekstu : 19 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja III

Wtrysk ciągły gazu (III generacja instalacji gazowych) wykorzystuje wielopunktowe podawanie paliwa do układu
dolotowego w pobliżu zaworów dolotowych. Uzyskana w ten sposób większa precyzja dawkowania paliwa jest niezbędna
w nowoczesnych silnikach, wyposażonych w katalizator i sondę lambda. Zastosowanie tej generacji systemu
zmniejsza ryzyko powstawania zjawiska „powrotu płomienia”, co wynika ze zmiany miejsca wprowadzenia gazu
do kolektora dolotowego. Zmiany podciśnienia w kolektorze dolotowym otwierają przepływ gazu do dysz umieszczonych
w poszczególnych kanałach dolotowych. Zadaniem reduktora-parownika w III generacji instalacji gazowych jest
utrzymanie ciśnienia gazu w określonym zakresie. Za dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest sterowany elektronicznie
regulator zwany dozatorem, który reguluje ilość gazu dostarczanego do silnika. W zależności od producenta
instalacji, regulator ten ma różną budowę i bywa różnie nazywany.
Pozycja : 17 * ID Tekstu : 18 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja II

Ciekły gaz ze zbiornika, tak jak w przypadku instalacji I generacji, trafia przez wielozawór do reduktora-parownika.
Następnie aby dostać się do miksera, po drodze trafia jeszcze do attuatora, czyli regulatora dawki gazu.
Ilość gazu, który jest podawany do miksera, jest dostosowywana na podstawie odczytów czujników znajdujących
się na silniku - również elektronika decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej. Wytworzona w mikserze
mieszanka powietrzno-gazowa trafia następnie do kolektora ssącego, z którego dostaje się do cylindrów przez
zawory ssące. Gazowe układy zasilania II generacji stosuje się w samochodach wyposażonych w katalizator
i sondę Lambda - układ I generacji mógłby uszkodzić katalizator.
Pozycja : 18 * ID Tekstu : 17 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja I

LPG poprzez wielozawór trafia do reduktora-parownika. Stąd już w fazie lotnej trafia do miksera, gdzie powstaje
mieszanka powietrzno-gazowa. Zaworami ssącymi mieszanka przedostaje się z kolei do cylindra, gdzie następuje
spalanie. Systemy pierwszej generacji stosuje się przede wszystkim w samochodach, które nie są wyposażone
w sondę Lambda i katalizator, czyli przeważnie w pojazdach gaźnikowych.
Pozycja : 19 * ID Tekstu : 16 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja V

Największa różnica układu zasilania V generacji z poprzednimi polega na dostarczaniu gazu do zaworów ssących
silnika nie w stanie lotnym, ale w stanie ciekłym. Ta technologia ciekłego wtrysku jest w Polsce dostępna
dopiero od niedawna. Producentem systemu LPI jest holenderska firma Vialle. Systemy wtrysku gazu konstruowane
przez tą firmę, dorównują jakością najnowocześniejszym rozwiązaniom wtrysku benzyny. System LPI jest kompatybilny
ze wszystkimi nowoczesnymi silnikami z wtryskiem paliwa, a na dodatek - żaden inny nie może być zastosowany
w silnikach z turbo doładowaniem. Wzrost mocy silnika jest tutaj wywołany efektem chłodzenia rozprężanym
gazem (bez uprzedniego odparowywania) - cylindry są lepiej napełniane. A więc w tym przypadku auto nie traci
na mocy i zachowuje parametry producenta.
Pozycja : 20 * ID Tekstu : 15 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


Komentarze i Reklamy Internautów
Lista Blogów w Serwisie

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Serwis Płatny * Opłatą za Korzystanie z Usług Serwisu jest Oglądanie Reklam

Reklamuj Się !

Kliknięcie w Reklamę Odblokowuje Dostęp do Serwisu


IKONA

IKONA

Liczba Kliknięć w Reklamę = 1519
Zobacz Inne Reklamy


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat Strony :

Budowa - Zasada Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*699


Problem emulacji wtrysku i funkcja nałożenia paliwa Funkcja emulacji sygnału sondy lambda w różnych
konfiguracjach

LPG * Pierwsza Generacja

LPG * Druga Generacja

Reduktory

Opis IV i V generacji instalacji Gazowej

LPfi

LPdi





Kontakt :
LPdm

LPG


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Post77 03:06:2016 * LPG * Podstawowy Opis Instalacji Gazowej *** FILM

Opis smochodowej instalacji gazowej. Kontakt : *701

Otwórz Stronę Opisującą



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Post77 02:10:2016 * LPG * Instalacja Gazowa LPG * Dopływ Gazu do Silnika * DiaAut *** FILM

Podstawowe informacje o samochodowych instalacjach gazowych. Kontakt : *699

Otwórz Stronę Opisującą




FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

****************************************************************************************************************************************************************************

****************************************************************************************************************************************************************************

 

&

 

&

 

&

 

&

 

 

Gazowe Układy Zasilania LPG dzieli się na tzw. generacje instalacji LPG

·                     I generacja – instalacja mieszalnikowa (bez regulacji składu mieszanki), stosowana jest do silników, w którym wykorzystano

·                     gaźnik lub wtrysk bez sondy lambda (rozwiązanie spotykane raczej w starszych samochodach). Jest to najprostszy i najtańszy typ instalacji. 

·                      

·                     II generacja – instalacja mieszalnikowa ( z elektroniką), stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w jedno- lub

·                     wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem. 

·                      

·                     III generacja – instalacja o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej, montowana była głównie do samochodów z silnikami z

·                     wielopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, z katalizatorem – ale została w pełni zastąpiona przez instalacje IV generacji. 

·                      

·                     IV generacja – to instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu – najczęściej w fazie lotnej, wykorzystywana jest w silnikach z

·                     wtryskiem wielopunktowym. Każdy z wtryskiwaczy przeznaczony jest dla jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na

·                     gazie jest porównywalna z jazdą na benzynie. Więcej >>

 

V Generacja - Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej

Instalacje gazowe V generacji służą do zasilania silników wyposażonych w układy diagnostyki EOBD, które

wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Gaz jest wtryskiwany w pobliżu zaworów dolotowych w stanie

ciekłym i odparowuje dopiero w kanałach dolotowych silnika.

Działanie instalacji V generacji jest analogiczne do benzynowych układów wtryskowych.

Do jej sterowania wykorzystuje się jedynie sygnały pracujących wtryskiwaczy benzyny.

Są to najczęściej systemy dedykowane do konkretnych modeli samochodów

 

Diesel na gaz

Firma ELPIGAZ opracowała innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia zastosowanie mieszanki LPG do zasilania

 pojazdu napędzanego silnikiem diesla (wysokoprężnym).

Dzięki nowoczesnej technologii oraz specjalnie przystosowanej instalacji, zasilanie gazowe nie musi

ograniczać się jedynie do silników benzynowych (niskoprężnych). Aktualne instalację mogą być z

 powodzeniem stosowane również do zasilania silników diesla (wysokoprężnych).

 

Aktualnie można wyróżnić trzy rozwiązania wykorzystywane przez firmę ELPIGAZ:

#      mono fuel polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne

#      dual fuel olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu w cylindrze

      (5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym, takie rozwiązanie oprócz montażu

     instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę oleju napędowego

#      diesel gaz wzbogacenie zasysanego powietrza.

 

MONO FUEL

System ten to instalacja dedykowana do poszczególnego rodzaju silnika i przygotowywana jest na konkretne

zamówienie Klienta. Ponieważ silnik Diesla można przerobić na wiele sposobów, zawsze dobieramy najbardziej

opłacalne rozwiązanie. Jednym z nich jest przerobienie Diesla z zapłonem samoczynnym (ZS) na silnik z zapłonem

iskrowym (ZI), a więc tak zwany MONO FUEL. Z punktu widzenia mechanicznego, jest to całkowita przebudowa

silnika, gdyż demontujemy aparaturę wtryskową i modyfikujemy konstrukcję głowicy oraz dno tłoka, co wiąże się z

rozbiórką silnika.

Kolejnym elementem jest uzbrojenie silnika we wszystkie elementy układu zapłonowego silnika o zapłonie iskrowym ZI.

A więc trzeba wyposażyć silnik w:

·       świece zapłonowe

·       cewkę zapłonową

·       czujnik położenia wału korbowego

·       sterownik do zarządzania całym układem.

Dodatkowo silnik należy uzbroić w:

·       wtryskiwacz gazu

·       zespól przepustnicy powietrza oraz

·       element sprawdzający mieszankę, czyli sondę Lambda jak i katalizator.

 

DUAL FUEL

System ten nazywany również Gazo Diesel to niezwykle skomplikowana instalacja, która

wykorzystuje efekt tak zwanego spalania detonacyjnego. W tym wypadku zasilanie silnika Diesla

odbywa się przez zminimalizowanie zużycia oleju napędowego i zastąpienie go gazem LPG.

Olej napędowy wykorzystywany jest tylko w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu, a więc

w dawce nie przekraczającej 30%. Pozostała energia podawana jest w paliwie gazowym.

Tego typu rozwiązanie poza instalacją systemu zasilania LPG wiąże się również z koniecznością

założenia systemu, który ograniczy dawkę oleju napędowego. Całość jest niezwykle

skomplikowana i trudna do zsynchronizowania z uwagi na efekt spalania detonacyjnego, który jest

nieodłącznym procesem w silniku Diesla. Każda tego typu instalacja musi być dedykowana dla

konkretnego typu silnika.

 

DIESEL GAZ

W tym rozwiązaniu LPG jest tylko dodatkiem.

Rozkład udziału zużycia paliw:

·       ON -około 80%

·       LPG - 20%

Dodanie LPG nie występuje kiedy silnik pracuje na biegu jałowym.

Efektywność systemu jest największa podczas pokonywania długich dystansów i pod

obciążeniem. System ten najlepiej sprawuje się w pojazdach ciężarowych, dużych maszynach

rolniczych, traktorach, generatorach prądu i innych urządzeniach zasilanych silnikami Diesla.

Należy powiedzieć również o korzyściach technicznych dla samego silnika Diesla.

Mamy tu na myśli głównie silniki wyposażone w zaawansowany system Common Rail.

Przez dodanie LPG i ograniczenie dawki oleju napędowego w znaczący sposób przyczyniamy się do

zwiększenia żywotności silnika poprzez niższe ciśnienia w elementach zasilania przy tej

samej pozycji pedału gazu. Jest to bardzo ważnyaspekt w przypadku pojazdów ciężarowych, które

pokonują rocznie znaczne dystanse, a naprawy systemów common rail nie należą do tanich.

 

****************************************************************************************************************************************************************************

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Budowa - Zasada Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*702 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Brać pod Uwagę Pracę Silnika Jednocześnie na Benzynie i Gazie

 

Instalacja Gazowa Może Wpływać na Pracę Układu Wtryskowego

 

Czarna Kropka albo Nożyczki na Niżej Prezentowanych Schematach Lokalizuje Potencjalne Uszkodzenie

 

Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC 

 

 

 

Na rysunku Zaznaczono ( czerwona kropka )  Miejsca Konfliktów Pomiędzy Instalacją Gazową i Układami Wtryskowymi

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

 

Świece Zapłonowe w Samochodowych Instalacjach Gazowych * LPG

 

 

Likwidacja świecenia lampki CHECK ENGINE przy przejściu na zasilanie gazem \ LPG

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Podstawowe Elementy Samochodowej Instalacji Gazowej 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Włoski Opis Układu Wtryskowego * SPI 

 

Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  


 

System JUST * Instalacja Gazowa w Silnikach Spalinowych z Katalizatorem * Elementy Składowe  

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

 

 

Instalacja Gazowa * Wtrysk Gazu w Silnikach Spalinowych * Sequent 24 * Elementy Składowe 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


 * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego 

 * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją 

 * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu 

 * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu  

 * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej 

 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 



FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Dodaj Nowy Komentarz \ Formularz Bezpłatnego Ogłoszenia bez Rejestracji ze Zdjęciami

Ctrl + F : wyszukiwanie

.



Otwórz Formularz * Dodawanie Notatek Plus Obrazki

Notatki * Blogi * Diagnostyka Samochodu
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Informacje Moderowane

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


12:01:2017 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa


Pozycja : 1 * ID Tekstu : 40 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s20.htm
http://www.diaaut.home.pl/r8261c6x.htm

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


11:01:2017 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca

Janusz Walczak z serwisu Auto-Gaz w Radomiu # Podejmując decyzję o montażu instalacji gazowej podstawową
sprawą powinna być ogólna kondycja silnika. Kontrolę zaczynamy od podpięcia auta do komputera i sprawdzenia
oraz wykasowania ewentualnych błędów sterownika. Bardzo ważny jest stan sond lambda, świec i przewodów zapłonowych
oraz poprawność ustawienia luzów zaworowych. Jeśli silnik pracuje poprawnie na benzynie, powinien równie
dobrze pracować na gazie. Oczywiście pod warunkiem prawidłowego, starannego montażu. Istotny jest sposób
rozłożenia przewodów, właściwe (względem układu chłodzenia) umiejscowienie reduktora oraz kalibracja instalacji
z układem sterującym silnika. Kluczową kwestią jest dobór odpowiedniego rodzaju instalacji i jej poszczególnych
komponentów do konkretnego modelu i silnika. Lepiej wydać kilkaset złotych więcej na podzespoły uznanych
producentów, niż pozornie zaoszczędzić, a potem borykać się z usterkami i problemami, wynikającymi z wadliwej
pracy urządzeń kiepskiej jakości.
Pozycja : 2 * ID Tekstu : 39 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s20.htm
http://www.motofakty.pl/artykul/porownanie-instalacji-gazowych-jaki-system-lpg-wybrac.html

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1 * * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego * 41
2 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa * 40
3 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca * 39
4 * Instalacja LPG * Którą instalację wybrać? * 38
5 * * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej * 37
6 * * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu * 36
7 * * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu * 35
8 * * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją * 34
9 * Generacja V * Rysunek * 31
10 * Generacja IV * Rysunek * 30
11 * Generacja III * Rysunek * 29
12 * Generacja II * Rysunek * 28
13 * Generacja I * Rysunek * 27
14 * Mikser * Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera? * 26
15 * Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu * 25
16 * Generacja IV * 19
17 * Generacja III * 18
18 * Generacja II * 17
19 * Generacja I * 16
20 * Generacja V * 15

Lista Blogów w Serwisie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


31:07:2017 * * * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem Zasilania Gazowego

Najprostszym systemem zasilania gazowego, określanym mianem I generacji, jest instalacja podciśnieniowa z
ręczną regulacją. Użycie terminu „podciśnieniowa” w określeniu tych systemów jest nieprzypadkowe i charakteryzuje
zasadę działania i regulacji dawki gazu instalacji I generacji, które wykorzystują (podobnie jak gaźnik
w układzie zasilania benzyną) warunki panujące w kolektorze dolotowym, czyli właśnie zmienne w zależności
od obciążenia podciśnienie.
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 41 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


12:01:2017 * Otwórz Stronę Główna * LPG * Samochodowa Instalacja Gazowa


Pozycja : 2 * ID Tekstu : 40 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


11:01:2017 * Prawidłowy montaż instalacji LPG okiem fachowca

Janusz Walczak z serwisu Auto-Gaz w Radomiu # Podejmując decyzję o montażu instalacji gazowej podstawową
sprawą powinna być ogólna kondycja silnika. Kontrolę zaczynamy od podpięcia auta do komputera i sprawdzenia
oraz wykasowania ewentualnych błędów sterownika. Bardzo ważny jest stan sond lambda, świec i przewodów zapłonowych
oraz poprawność ustawienia luzów zaworowych. Jeśli silnik pracuje poprawnie na benzynie, powinien równie
dobrze pracować na gazie. Oczywiście pod warunkiem prawidłowego, starannego montażu. Istotny jest sposób
rozłożenia przewodów, właściwe (względem układu chłodzenia) umiejscowienie reduktora oraz kalibracja instalacji
z układem sterującym silnika. Kluczową kwestią jest dobór odpowiedniego rodzaju instalacji i jej poszczególnych
komponentów do konkretnego modelu i silnika. Lepiej wydać kilkaset złotych więcej na podzespoły uznanych
producentów, niż pozornie zaoszczędzić, a potem borykać się z usterkami i problemami, wynikającymi z wadliwej
pracy urządzeń kiepskiej jakości.
Pozycja : 3 * ID Tekstu : 39 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * Instalacja LPG * Którą instalację wybrać?

Zdecydowana większość właścicieli pojazdów w naszym kraju wybiera instalacje gazowe typu LPG. Decyduje o
tym cena montażu, dostępność tego rodzaju paliwa na stacjach, szerszy dostęp do serwisu oraz walory praktyczne
wynikające z użytkowania takiego systemu. Na rynku istnieje jednak kilka generacji instalacji LPG. Którą
z nich wybrać? To przede wszystkim kwestia zamontowanego silnika w naszym aucie.
Pozycja : 4 * ID Tekstu : 38 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu w Fazie Ciekłej

Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej * Instalacje gazowe V generacji służą do zasilania silników wyposażonych
w układy diagnostyki EOBD, które wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Gaz jest wtryskiwany
w pobliżu zaworów dolotowych w stanie ciekłym i odparowuje dopiero w kanałach dolotowych silnika. Działanie
instalacji V generacji jest analogiczne do benzynowych układów wtryskowych. Do jej sterowania wykorzystuje
się jedynie sygnały pracujących wtryskiwaczy benzyny. Są to najczęściej systemy dedykowane do konkretnych
modeli samochodów.
Pozycja : 5 * ID Tekstu : 37 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk Gazu

Sekwencyjny wtrysk gazu * Instalacje gazowe IV generacji opracowano do zasilania silników wyposażonych w
układy diagnostyki EOBD, które wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa. Działanie tego rodzaju systemów
jest bardzo zbliżone do benzynowych układów wtryskowych, a do ich sterowania wykorzystuje się jedynie sygnały
sterujące wtryskiwaczami benzyny.
Pozycja : 6 * ID Tekstu : 36 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu

Wtrysk ciągły gazu (III generacja instalacji gazowych) wykorzystuje wielopunktowe podawanie paliwa do układu
dolotowego w pobliżu zaworów dolotowych. Uzyskana w ten sposób większa precyzja dawkowania paliwa jest
niezbędna w nowoczesnych silnikach, wyposażonych w katalizator (11) i sondę lambda (12). Zastosowanie
tej generacji systemu zmniejsza ryzyko powstawania zjawiska „powrotu płomienia”, co wynika ze zmiany miejsca
wprowadzenia gazu do kolektora dolotowego. Zmiany podciśnienia w kolektorze dolotowym otwierają przepływ
gazu do dysz umieszczonych w poszczególnych kanałach dolotowych. Zadaniem reduktora-parownika w III generacji
instalacji gazowych jest utrzymanie ciśnienia gazu w określonym zakresie. Za dawkowanie paliwa odpowiedzialny
jest sterowany elektronicznie regulator zwany dozatorem (6), który reguluje ilość gazu dostarczanego do
silnika. W zależności od producenta instalacji, regulator ten ma różną budowę i bywa różnie nazywany.

Pozycja : 7 * ID Tekstu : 35 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


06:11:2015 * * * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z Elektroniczną Regulacją

Pierwsze układy zasilania LPG powstały we wczesnych latach powojennych we Włoszech. Opracowane wtedy rozwiązania
z pewnymi modyfikacjami są wykorzystywane do dzisiaj w instalacjach II generacji, stosowanych do zasilania
starszej generacji silników z wtryskiem benzyny, wyposażonych w katalizator (11) i sondę lambda (12).
Podciśnieniowa instalacja II generacji wykorzystuje warunki panujące w kolektorze dolotowym (czyli zmienne
w zależności od obciążenia podciśnienie) a wymaganą w silnikach z katalizatorem dokładność dawkowania
zapewnia elektroniczny system kontroli składu mieszanki, który na podstawie sygnałów z czujników silnika
(sonda lambda, czujnik prędkości obrotowej i czujnik położenia przepustnicy) dobiera optymalny skład mieszanki
dostarczanej do komór spalania.
Pozycja : 8 * ID Tekstu : 34 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja V * Rysunek

Vialle/Schemat 6: Rozmieszczenie elementów instalacji V generacji do silników z wtryskiem paliwa i układem
EOBD (1- zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3- pompa gazu z wielozaworem, 4- regulator ciśnienia, 5- wtryskiwacze,
6- sterownik elektroniczny, 7- przełącznik rodzaju zasilania, A- przewód gazowy pod samochodem, B- przewód
gazowy pomiędzy regulatorem ciśnienia a wtryskiwaczami
Pozycja : 9 * ID Tekstu : 31 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja IV * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 5: Rozmieszczenie elementów instalacji IV generacji do silników z wtryskiem paliwa i
układem EOBD (1- zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik,
6- filtr fazy gazowej, 7- listwa wtryskiwaczy z czujnikami temperatury i ciśnienia gazu, 8- przełącznik
rodzaju zasilania, 9- kalibrowane dysze, 10- sterownik elektroniczny, 11- katalizator spalin, 12- sonda
lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 10 * ID Tekstu : 30 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja III * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 4: Rozmieszczenie elementów instalacji III generacji do silników z wtryskiem paliwa (1-
zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- dozator,
7- dystrybutor, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- emulator wtryskiwaczy, 10- sterownik elektroniczny,
11- katalizator spalin, 12- sonda lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego
ciśnienia)
Pozycja : 11 * ID Tekstu : 29 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja II * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 3: Rozmieszczenie elementów instalacji II generacji do silników z wtryskiem paliwa (1-
zawór tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- silnik
krokowy, 7- mieszalnik, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- przekaźnik z okablowaniem lub emulator wtryskiwaczy,
10- sterownik elektroniczny, 11- katalizator spalin, 12- sonda lambda, A- przewód gazowy wysokiego ciśnienia,
B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 12 * ID Tekstu : 28 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Twoja przeglądarka nie wyświetla tego obrazka.
20:02:2012 * Generacja I * Rysunek

Landi Renzo/Schemat 1: Rozmieszczenie elementów instalacji I generacji do silników gaźnikowych (1- zawór
tankowania, 2- zbiornik gazu, 3-wielozawór, 4- elektrozawór gazowy, 5- reduktor-parownik, 6- zawór regulacyjny,
7- mieszalnik, 8- przełącznik rodzaju zasilania, 9- elektrozawór benzynowy, A- przewód gazowy wysokiego
ciśnienia, B- przewód gazowy niskiego ciśnienia)
Pozycja : 13 * ID Tekstu : 27 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Mikser * Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera?

BLOS można nazwać mikserem o zmiennym przekroju. Mówiąc wprost jest to mikser, o zmiennej średnicy uzależnionej
od zapotrzebowania silnika. Może być równoważny mikserowi o średnicy mniejszej niż 10mm na wolnych obrotach
i mikserowi o średnicy sporo przekraczającej 45 mm przy dużym obciążeniu gdy przelot jest całkowicie otwarty.
BLOS wytwarza praktycznie stałe podciśnienie w każdych warunkach pracy. Diagram obok pokazuje, jak tradycyjny
mikser wytwarza bardzo słabe podciśnienie na wolnych obrotach (niestabilny skład mieszanki) i bardzo duże
przy wysokiej prędkości powodując problemy z wypełnianiem komory spalania) BLOS natomiast na wolnych obrotach
wytwarza podciśnienie większe o 20-50 razy niż klasyczny mikser, co powoduje bardzo precyzyjne i dokładne
dawkowanie gazu.
Pozycja : 14 * ID Tekstu : 26 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu

Parownik (reduktor) ulega naturalnemu zużyciu oraz zabrudzeniu i po 40-50tys.km (zależy w dużym stopniu od
gazu jakim było tankowane auto) nadaje się do wymiany lub regeneracji. Koszt nowego parownika to przeciętnie
160-200zł, natomiast koszt zestawu regeneracyjnego to ok 50-80zł. Jak widać oszczędności są spore. Czasami
gazownicy mają w swojej ofercie regenerację parownika, ale cena usługi jest niemal tak wysoka jak koszt
nowego parownika. Jest to związane z kłopotliwym i dość długim czyszczeniem parownika, co sami zobaczycie.
Regenaracja parownika nie jest trudna i można ją przeprowadzić samemu. Reduktor jaki zregenerowałem to
Asterik zintegrowany (model AT07), jest to to samo co Tomasetto, Blu Star, AG - Polski, MIMAR, Elpigaz COMETA.

Pozycja : 15 * ID Tekstu : 25 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja IV

Nazwana ELISA lub STELLA (różnica tkwi we wtryskiwaczu gazu). W tym układzie zasilania stosuje się jeszcze
nowocześniejszy, jednostopniowy reduktor-parownik. Odparowany gaz trafia do wtryskiwacza, który steruje
sekwencyjnym wtryskiwaniem gazu od razu do cylindrów.
Pozycja : 16 * ID Tekstu : 19 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja III

Wtrysk ciągły gazu (III generacja instalacji gazowych) wykorzystuje wielopunktowe podawanie paliwa do układu
dolotowego w pobliżu zaworów dolotowych. Uzyskana w ten sposób większa precyzja dawkowania paliwa jest niezbędna
w nowoczesnych silnikach, wyposażonych w katalizator i sondę lambda. Zastosowanie tej generacji systemu
zmniejsza ryzyko powstawania zjawiska „powrotu płomienia”, co wynika ze zmiany miejsca wprowadzenia gazu
do kolektora dolotowego. Zmiany podciśnienia w kolektorze dolotowym otwierają przepływ gazu do dysz umieszczonych
w poszczególnych kanałach dolotowych. Zadaniem reduktora-parownika w III generacji instalacji gazowych jest
utrzymanie ciśnienia gazu w określonym zakresie. Za dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest sterowany elektronicznie
regulator zwany dozatorem, który reguluje ilość gazu dostarczanego do silnika. W zależności od producenta
instalacji, regulator ten ma różną budowę i bywa różnie nazywany.
Pozycja : 17 * ID Tekstu : 18 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja II

Ciekły gaz ze zbiornika, tak jak w przypadku instalacji I generacji, trafia przez wielozawór do reduktora-parownika.
Następnie aby dostać się do miksera, po drodze trafia jeszcze do attuatora, czyli regulatora dawki gazu.
Ilość gazu, który jest podawany do miksera, jest dostosowywana na podstawie odczytów czujników znajdujących
się na silniku - również elektronika decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej. Wytworzona w mikserze
mieszanka powietrzno-gazowa trafia następnie do kolektora ssącego, z którego dostaje się do cylindrów przez
zawory ssące. Gazowe układy zasilania II generacji stosuje się w samochodach wyposażonych w katalizator
i sondę Lambda - układ I generacji mógłby uszkodzić katalizator.
Pozycja : 18 * ID Tekstu : 17 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja I

LPG poprzez wielozawór trafia do reduktora-parownika. Stąd już w fazie lotnej trafia do miksera, gdzie powstaje
mieszanka powietrzno-gazowa. Zaworami ssącymi mieszanka przedostaje się z kolei do cylindra, gdzie następuje
spalanie. Systemy pierwszej generacji stosuje się przede wszystkim w samochodach, które nie są wyposażone
w sondę Lambda i katalizator, czyli przeważnie w pojazdach gaźnikowych.
Pozycja : 19 * ID Tekstu : 16 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:12:2011 * Generacja V

Największa różnica układu zasilania V generacji z poprzednimi polega na dostarczaniu gazu do zaworów ssących
silnika nie w stanie lotnym, ale w stanie ciekłym. Ta technologia ciekłego wtrysku jest w Polsce dostępna
dopiero od niedawna. Producentem systemu LPI jest holenderska firma Vialle. Systemy wtrysku gazu konstruowane
przez tą firmę, dorównują jakością najnowocześniejszym rozwiązaniom wtrysku benzyny. System LPI jest kompatybilny
ze wszystkimi nowoczesnymi silnikami z wtryskiem paliwa, a na dodatek - żaden inny nie może być zastosowany
w silnikach z turbo doładowaniem. Wzrost mocy silnika jest tutaj wywołany efektem chłodzenia rozprężanym
gazem (bez uprzedniego odparowywania) - cylindry są lepiej napełniane. A więc w tym przypadku auto nie traci
na mocy i zachowuje parametry producenta.
Pozycja : 20 * ID Tekstu : 15 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


Komentarze i Reklamy Internautów
Lista Blogów w Serwisie

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl