****************************************************************************************************************************************************************************
****************************************************************************************************************************************************************************
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* * * Sprawdź Informacje o IMPREZACH i KONTAKTACH
.
Wyszukiwarka
Tematów * Szukaj np : budowa rozrusznika, czujnik Halla, spalanie detonacyjne (wyszukiwarka Google powiązana z witryną DiaAut).
Elementy * SPI * MPI * GDI * EDC * EOBD * LPG * Akumulator * Rozrusznik * Alternator * Zapłon * Autor *********** Reklama
****************************************************************************************************************************************************************************
****************************************************************************************************************************************************************************
&
&
&
&
Gazowe Układy Zasilania
LPG dzieli się na tzw. generacje instalacji LPG
·
I generacja – instalacja mieszalnikowa (bez regulacji składu mieszanki),
stosowana jest do silników, w którym wykorzystano
·
gaźnik lub wtrysk bez sondy lambda (rozwiązanie spotykane raczej w
starszych samochodach). Jest to najprostszy i najtańszy typ instalacji.
·
·
II
generacja – instalacja
mieszalnikowa ( z elektroniką), stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w
jedno- lub
·
wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem
elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem.
·
·
III
generacja – instalacja o ciągłym
zasilaniu gazem w fazie lotnej, montowana była głównie do samochodów z
silnikami z
·
wielopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, z
katalizatorem – ale została w pełni zastąpiona przez instalacje IV
generacji.
·
·
IV generacja – to instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu – najczęściej w fazie
lotnej, wykorzystywana jest w silnikach z
·
wtryskiem wielopunktowym. Każdy z wtryskiwaczy przeznaczony jest dla
jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na
·
gazie jest porównywalna z jazdą na benzynie. Więcej
>>
Diesel na gaz
Firma ELPIGAZ opracowała
innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia zastosowanie mieszanki LPG do
zasilania
pojazdu napędzanego silnikiem diesla (wysokoprężnym).
Dzięki nowoczesnej
technologii oraz specjalnie przystosowanej instalacji, zasilanie gazowe nie
musi
ograniczać się jedynie do
silników benzynowych (niskoprężnych). Aktualne instalację mogą być z
powodzeniem stosowane również do zasilania silników diesla
(wysokoprężnych).
Aktualnie można wyróżnić trzy
rozwiązania wykorzystywane przez firmę ELPIGAZ:
# mono fuel – polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne
# dual fuel – olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację
samozapłonu w cylindrze
(5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym, takie
rozwiązanie oprócz montażu
instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę
oleju napędowego
# diesel gaz – wzbogacenie zasysanego powietrza.
MONO FUEL
System ten to instalacja
dedykowana do poszczególnego rodzaju silnika i przygotowywana jest na konkretne
zamówienie Klienta. Ponieważ silnik
Diesla można przerobić na wiele sposobów, zawsze dobieramy najbardziej
opłacalne rozwiązanie. Jednym
z nich jest przerobienie Diesla z zapłonem samoczynnym (ZS) na silnik z
zapłonem
iskrowym (ZI), a więc tak
zwany MONO FUEL. Z punktu widzenia mechanicznego, jest to całkowita przebudowa
silnika, gdyż demontujemy
aparaturę wtryskową i modyfikujemy konstrukcję głowicy oraz dno tłoka, co wiąże
się z
rozbiórką silnika.
Kolejnym elementem jest
uzbrojenie silnika we wszystkie elementy układu zapłonowego silnika o zapłonie
iskrowym ZI.
A więc trzeba wyposażyć
silnik w:
· świece zapłonowe
· cewkę zapłonową
· czujnik położenia wału korbowego
· sterownik do zarządzania całym układem.
Dodatkowo silnik należy
uzbroić w:
· wtryskiwacz gazu
· zespól przepustnicy powietrza oraz
· element sprawdzający mieszankę, czyli
sondę Lambda jak i katalizator.
DUAL FUEL
System ten nazywany również
Gazo Diesel to niezwykle skomplikowana instalacja, która
wykorzystuje efekt tak
zwanego spalania detonacyjnego. W tym wypadku zasilanie silnika Diesla
odbywa się przez
zminimalizowanie zużycia oleju napędowego i zastąpienie go gazem LPG.
Olej napędowy wykorzystywany
jest tylko w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu, a więc
w dawce nie przekraczającej
30%. Pozostała energia podawana jest w paliwie gazowym.
Tego typu rozwiązanie poza
instalacją systemu zasilania LPG wiąże się również z koniecznością
założenia systemu, który
ograniczy dawkę oleju napędowego. Całość jest niezwykle
skomplikowana i trudna do
zsynchronizowania z uwagi na efekt spalania detonacyjnego, który jest
nieodłącznym procesem w
silniku Diesla. Każda tego typu instalacja musi być dedykowana dla
konkretnego typu silnika.
DIESEL GAZ
W tym rozwiązaniu LPG jest
tylko dodatkiem.
Rozkład udziału zużycia
paliw:
· ON -około 80%
· LPG - 20%
Dodanie LPG nie występuje
kiedy silnik pracuje na biegu jałowym.
Efektywność systemu jest
największa podczas pokonywania długich dystansów i pod
obciążeniem. System ten
najlepiej sprawuje się w pojazdach ciężarowych, dużych maszynach
rolniczych, traktorach,
generatorach prądu i innych urządzeniach zasilanych silnikami Diesla.
Należy powiedzieć również o
korzyściach technicznych dla samego silnika Diesla.
Mamy tu na myśli głównie
silniki wyposażone w zaawansowany system Common Rail.
Przez dodanie LPG i
ograniczenie dawki oleju napędowego w znaczący sposób przyczyniamy się do
zwiększenia żywotności
silnika poprzez niższe ciśnienia w elementach zasilania przy tej
samej pozycji pedału gazu.
Jest to bardzo ważnyaspekt w przypadku pojazdów ciężarowych, które
pokonują rocznie znaczne
dystanse, a naprawy systemów common rail nie należą do tanich.
****************************************************************************************************************************************************************************
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Budowa - Zasada
Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*702
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Brać pod Uwagę Pracę
Silnika Jednocześnie na Benzynie i Gazie
Instalacja Gazowa Może Wpływać na Pracę
Układu Wtryskowego
Czarna Kropka albo Nożyczki na Niżej
Prezentowanych Schematach Lokalizuje Potencjalne Uszkodzenie
Schematy Elektryczne
Instalacji Gazowych * BRC
Na rysunku Zaznaczono (
czerwona kropka ) Miejsca Konfliktów
Pomiędzy Instalacją Gazową i Układami Wtryskowymi
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Świece
Zapłonowe w Samochodowych Instalacjach Gazowych * LPG
Likwidacja
świecenia lampki CHECK ENGINE przy przejściu na zasilanie gazem \ LPG
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Podstawowe Elementy
Samochodowej Instalacji Gazowej
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Włoski Opis Układu
Wtryskowego * SPI
Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
System JUST *
Instalacja Gazowa w Silnikach Spalinowych z Katalizatorem * Elementy Składowe
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Instalacja Gazowa
* Wtrysk Gazu w Silnikach Spalinowych * Sequent 24 * Elementy Składowe
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
* * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem
Zasilania Gazowego
* * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z
Elektroniczną Regulacją
* * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu
* * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk
Gazu
* * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu
w Fazie Ciekłej
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
.
****************************************************************************************************************************************************************************
****************************************************************************************************************************************************************************
&
&
&
&
Gazowe Układy Zasilania
LPG dzieli się na tzw. generacje instalacji LPG
·
I generacja – instalacja mieszalnikowa (bez regulacji składu mieszanki),
stosowana jest do silników, w którym wykorzystano
·
gaźnik lub wtrysk bez sondy lambda (rozwiązanie spotykane raczej w
starszych samochodach). Jest to najprostszy i najtańszy typ instalacji.
·
·
II
generacja – instalacja
mieszalnikowa ( z elektroniką), stosowana w silnikach nowszych, wyposażonych w
jedno- lub
·
wielopunktowy wtrysk paliwa z podstawowym sterowaniem
elektronicznym, sondą lambda i katalizatorem.
·
·
III
generacja – instalacja o ciągłym
zasilaniu gazem w fazie lotnej, montowana była głównie do samochodów z
silnikami z
·
wielopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie, z
katalizatorem – ale została w pełni zastąpiona przez instalacje IV
generacji.
·
·
IV generacja – to instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu – najczęściej w fazie
lotnej, wykorzystywana jest w silnikach z
·
wtryskiem wielopunktowym. Każdy z wtryskiwaczy przeznaczony jest dla
jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na
·
gazie jest porównywalna z jazdą na benzynie. Więcej
>>
Diesel na gaz
Firma ELPIGAZ opracowała
innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia zastosowanie mieszanki LPG do
zasilania
pojazdu napędzanego silnikiem diesla (wysokoprężnym).
Dzięki nowoczesnej
technologii oraz specjalnie przystosowanej instalacji, zasilanie gazowe nie
musi
ograniczać się jedynie do
silników benzynowych (niskoprężnych). Aktualne instalację mogą być z
powodzeniem stosowane również do zasilania silników diesla
(wysokoprężnych).
Aktualnie można wyróżnić trzy
rozwiązania wykorzystywane przez firmę ELPIGAZ:
# mono fuel – polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne
# dual fuel – olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację
samozapłonu w cylindrze
(5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym, takie
rozwiązanie oprócz montażu
instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę
oleju napędowego
# diesel gaz – wzbogacenie zasysanego powietrza.
MONO FUEL
System ten to instalacja
dedykowana do poszczególnego rodzaju silnika i przygotowywana jest na konkretne
zamówienie Klienta. Ponieważ silnik
Diesla można przerobić na wiele sposobów, zawsze dobieramy najbardziej
opłacalne rozwiązanie. Jednym
z nich jest przerobienie Diesla z zapłonem samoczynnym (ZS) na silnik z
zapłonem
iskrowym (ZI), a więc tak
zwany MONO FUEL. Z punktu widzenia mechanicznego, jest to całkowita przebudowa
silnika, gdyż demontujemy
aparaturę wtryskową i modyfikujemy konstrukcję głowicy oraz dno tłoka, co wiąże
się z
rozbiórką silnika.
Kolejnym elementem jest
uzbrojenie silnika we wszystkie elementy układu zapłonowego silnika o zapłonie
iskrowym ZI.
A więc trzeba wyposażyć
silnik w:
· świece zapłonowe
· cewkę zapłonową
· czujnik położenia wału korbowego
· sterownik do zarządzania całym układem.
Dodatkowo silnik należy
uzbroić w:
· wtryskiwacz gazu
· zespól przepustnicy powietrza oraz
· element sprawdzający mieszankę, czyli
sondę Lambda jak i katalizator.
DUAL FUEL
System ten nazywany również
Gazo Diesel to niezwykle skomplikowana instalacja, która
wykorzystuje efekt tak
zwanego spalania detonacyjnego. W tym wypadku zasilanie silnika Diesla
odbywa się przez
zminimalizowanie zużycia oleju napędowego i zastąpienie go gazem LPG.
Olej napędowy wykorzystywany
jest tylko w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu, a więc
w dawce nie przekraczającej
30%. Pozostała energia podawana jest w paliwie gazowym.
Tego typu rozwiązanie poza
instalacją systemu zasilania LPG wiąże się również z koniecznością
założenia systemu, który
ograniczy dawkę oleju napędowego. Całość jest niezwykle
skomplikowana i trudna do
zsynchronizowania z uwagi na efekt spalania detonacyjnego, który jest
nieodłącznym procesem w
silniku Diesla. Każda tego typu instalacja musi być dedykowana dla
konkretnego typu silnika.
DIESEL GAZ
W tym rozwiązaniu LPG jest
tylko dodatkiem.
Rozkład udziału zużycia
paliw:
· ON -około 80%
· LPG - 20%
Dodanie LPG nie występuje
kiedy silnik pracuje na biegu jałowym.
Efektywność systemu jest
największa podczas pokonywania długich dystansów i pod
obciążeniem. System ten
najlepiej sprawuje się w pojazdach ciężarowych, dużych maszynach
rolniczych, traktorach,
generatorach prądu i innych urządzeniach zasilanych silnikami Diesla.
Należy powiedzieć również o
korzyściach technicznych dla samego silnika Diesla.
Mamy tu na myśli głównie
silniki wyposażone w zaawansowany system Common Rail.
Przez dodanie LPG i
ograniczenie dawki oleju napędowego w znaczący sposób przyczyniamy się do
zwiększenia żywotności
silnika poprzez niższe ciśnienia w elementach zasilania przy tej
samej pozycji pedału gazu.
Jest to bardzo ważnyaspekt w przypadku pojazdów ciężarowych, które
pokonują rocznie znaczne
dystanse, a naprawy systemów common rail nie należą do tanich.
****************************************************************************************************************************************************************************
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Budowa - Zasada
Działania Instalacji Gazowych ( LPG ) * Samochodowe Instalacje Gazowe *701*702
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Brać pod Uwagę Pracę
Silnika Jednocześnie na Benzynie i Gazie
Instalacja Gazowa Może Wpływać na Pracę
Układu Wtryskowego
Czarna Kropka albo Nożyczki na Niżej
Prezentowanych Schematach Lokalizuje Potencjalne Uszkodzenie
Schematy Elektryczne
Instalacji Gazowych * BRC
Na rysunku Zaznaczono (
czerwona kropka ) Miejsca Konfliktów
Pomiędzy Instalacją Gazową i Układami Wtryskowymi
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Świece
Zapłonowe w Samochodowych Instalacjach Gazowych * LPG
Likwidacja
świecenia lampki CHECK ENGINE przy przejściu na zasilanie gazem \ LPG
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Podstawowe Elementy
Samochodowej Instalacji Gazowej
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Włoski Opis Układu
Wtryskowego * SPI
Schematy Elektryczne Instalacji Gazowych * BRC
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
System JUST *
Instalacja Gazowa w Silnikach Spalinowych z Katalizatorem * Elementy Składowe
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Instalacja Gazowa
* Wtrysk Gazu w Silnikach Spalinowych * Sequent 24 * Elementy Składowe
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
* * * Instalacja LPG * Generacja I * Najprostszym Systemem
Zasilania Gazowego
* * * Instalacja LPG * Generacja II * Podciśnieniowe z
Elektroniczną Regulacją
* * * Instalacja LPG * Generacja III * Wtrysk ciągły Gazu
* * * Instalacja LPG * Generacja IV * Sekwencyjny Wtrysk
Gazu
* * * Instalacja LPG * Generacja V * Sekwencyjny Wtrysk Gazu
w Fazie Ciekłej
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
.