------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Informacje z Post77 & DiaAut & Sen77 * Banery Reklamowe Utworzone z Ogłoszeń z Serwisu Post77
Przykładowa lista oznaczeń wejść/wyjść w alternatorach
• B+ – przewód mocy do alternatora
• IG (R, 15) – B+ po stacyjce – do włączania /wyłączania regulatora
• I (IGN) – B+ po stacyjce – do włączania /wyłączania regulatora
• R – B+ po stacyjce – do włączania/wyłączania regulatora [Mazda (R – L)]
• S (M) – B+ sygnał wejściowy z instalacji (sensor akumulatora)
• S – B+ – sygnał wejściowy z instalacji (czasami załącza kontrolkę)
• A (BVS) – B+ sygnał wejściowy z instalacji (sensor akumulatora)
• W (P, ST) – sygnał wyjściowy napięcia fazowego informujący o obrotach
• R (relay) – sygnał wyjściowy na przekaźnik (przy regulatorze zewnętrznym)
• STA (stator) – sygnał wyjściowy do wyłączania kontrolki (czasem wyjście np. na obrotomierz)
• L (D+) – sygnał wejściowo/wyjściowy na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia)
• DF (F, FLD) (Field) – sygnał wejściowy na szczotki (sterowanie wzbudzeniem cewki wirnika)
• E (Earth, Grd) – masa • COM (LIN, BSS) – sygnał wejściowy/wyjściowy sterujący pracą regulatora napięcia i monitorujący ładowanie
• C – sygnał wejściowy do alternatora – sterowanie napięciem ładowania alternatora
• G (IG) – w niektórych modelach do wyłączania alternatora
• D (drive) – sygnał wejściowy sterujący działaniem wzmacniacza mocy (Hitachi, Mitsubishi,Mazda)
• DFM (Fr) (F) – sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Field response)
• M –
#. Oscylogram Prądu Alternarora Bezpśrednio po Rozruchu Silnika Oscyloskop # # Oscylogram prądu w obwodzie alternatora, zaraz po uruchomieniu silnika, umożliwia ocenę stanu technicznego alternatora
# Kształt prądu ładowania informuje o stanie technicznym alternatora samochodowego ;
#. Tematy Podobne ;
##1. Połączenie Alternatora z Akumulatorem Samochodowym * DiaAut ;
http://www.diaaut.home.pl//r52861c3.htm ;
# Rozkręcenie - Rozpięcie Połączeń w Obwodzie Akumulatora Samochodowego jest Podstawowym Sposobem Kontroli Stanu ; ...
##2. Jak Sprawdzić Alternator \ Diagnostyka - Kontrola Alternatora Samochodowego ;
http://www.diaaut.home.pl//r10361c3.htm ;
Zestawienie podstawowych obiektów w formie linków (podstron) jakie należy uwzględniać podczas szukania przyczyn ; ...
##4. Regulator Napięcia Alternatora Samochodowego ;
http://www.diaaut.home.pl//r6241c6x.htm ;
Regulator napięcia #. Regulator napięcia to część układu ładowania w samochodzie, która odpowiada za stabilizowanie napięcia ; ...
##5. Sposoby Kontroli Układu Ładowania \ Alternator \ Akumulator ;
http://www.diaaut.home.pl//r14141c2.htm ;
#. Test poprzedzający ( Sposoby Kontroli Układu Ładowania ). ; #. Interpretacja Wskazań Kontrolki ładowania Alternatora ; ...
##6. Alternator Samochodowy * Filmy Reklamowe - Informacyjne w Serwisie DiaAut Post77 Sen77 ;
http://www.niekonieczny.pl//unn_358.htm
# Po przeprowadzeniu badań alternatora nr I okazało się, że przyczyną braku ładowania, tzn. jego
wadliwej pracy, jest zastosowanie niewłaściwego wielofunkcyjnego regulatora napięcia do
alternatorów. Wynika z tego, że w praktyce niejednokrotnie kierowanie się prawami ekonomii może być błędem.