------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Informacje z Post77 & DiaAut & Sen77 * Banery Reklamowe Utworzone z Ogłoszeń z Serwisu Post77
Sprzęgnięcie Rozrusznika Samochodowego z Wieńcem Silnikiem ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Info - Komentarz:
# # Potwierdzenie Modyfikacji Opisu Strony () *** # Potwierdzenie Modyfikacji Opisu Strony () *** # Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron () **** # 100 * 2.3 * AAR * KE3.2-Jetronic * m * MPIc * Flow * MapH * A * Audi* # 100 * 2.3 * AAR * KE3.2-Jetronic * m * MPIc * Flow * MapH * A * Audi* # Statystyka Wejść Internautów do Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77 () **** FOKUS Serwis # Schematy Układów Zapłonowych * Przykłady Schematów Elektrycznych Układów Zapłonowych **** () # Rezystancja Połączenia Świecy Zapłonowej Z Cewką Zapłonową () # #
Urządzenie sprzęgające służy do sprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym silnika w celu wprawienia w ruch obrotowy wału korbowego. Elementem sprzęgającym jest zębnik osadzony na wałku wirnika, zazębiany z wieńcem zębatym koła zamachowego silnika. Mechanizm sprzęgający osadzony jest na wirniku poprzez gwint o dużym skoku (bendiks), gwint ten sprawia, że przenoszenie momentu obrotowego z rozrusznika na sprzęg, przesuwa sprzęg w stronę zębnika, a przenoszenie w drugą stronę wycofuje sprzęg. Zębnik łącznika jest osadzony na sprzęgniku poprzez sprzęgło wałkowe jednokierunkowe (identyczne jak wolnobieg w rowerze) zabezpieczające rozrusznik przed napędzaniem go przez silnik gdy uzyska obroty większe niż obroty rozrusznika. W celu ułatwienia zazębiania mechanizm sprzęgający jest przesuwany w stronę zębnika poprzez widełki przez elektromagnes, co sprawia, że rozrusznik jest zazębiany zanim rozrusznik zacznie się obracać.
Włącznik elektromagentyczny rozrusznika jest elektromagnesem, przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, który w momencie podania napięcia ze stacyjki łączy styki uruchamiające rozrusznik. Dodatkowo steruje ruchami bendiksu, pozwalając na sprzęgnięcie rozrusznika z elementami silnika spalinowego.
# #
Układ Sprzęgający w Rozruszniku Samochodowym
http://www.diaaut.home.pl/r4301c3x.htm
# Strona Polecająca: http://www.diaaut.home.pl/r3401c3x.htm
# Pozycjonowanie Stron Przez Polecanie: http://www.niekonieczny.pl/
#